Video

Dariusz Borowski

9 typów wideo w sprzedaży i marketingu b2b

Wideo w marketingu b2b pełni wiele funkcji. Edukacja, podgrzewanie leada, budowa marki osobistej, cele są różne. Oto rodzaje wideo.

Wideo w marketingu i sprzedaży b2b pełni wiele funkcji. Możesz zastosować je na bardzo wczesnym etapie procesu sprzedażowego, by zwrócić uwagę odbiorcy na produkt. Możesz także użyć go, by pomóc klientowi podjąć decyzję zakupową. A także po to, by budować lojalność wobec Twojej marki. Zastosowań jest równie wiele jak ich rodzajów wideo. Który format wideo wybrać spośród dostępnych opcji? Pomogę Ci podjąć decyzję. Oto 9 rodzajów wideo, które powinieneś wziąć pod uwagę w pierwszej kolejności, gdy startujesz z projektem produkcji wideo w organizacji.

1. Wideo „Jak to zrobić”

Wideo w marketingu i sprzedaży b2b pełni wiele funkcji. Możesz zastosować je na bardzo wczesnym etapie procesu sprzedażowego, by zwrócić uwagę odbiorcy na produkt. Możesz także użyć go, by pomóc klientowi podjąć decyzję zakupową. A także po to, by budować lojalność wobec Twojej marki. Zastosowań wideo jest równie wiele jak ich rodzajów. Który format wideo wybrać spośród dostępnych opcji? Pomogę Ci podjąć decyzję. Oto 9 rodzajów wideo, które powinieneś wziąć pod uwagę w pierwszej kolejności, gdy startujesz z projektem produkcji wideo w organizacji.

2. Wideo „Jak to działa”

To rodzaj edukacyjnego wideo, dzięki któremu zaprezentujesz w praktyce sposób działania Twojego produktu lub usługi. I pokażesz, jak prawidłowo używać tego rozwiązania na co dzień. Dzięki filmom z serii „Jak to działa?” klienci mogą odkryć nowe funkcje produktu. A odbiorcy, którzy jeszcze nie podjęli decyzji zakupowej, mają szansę lepiej poznać rozwiązanie i przekonać się, czy to właśnie tego szukają.

3. Wideo zakulisowe

Ludzie uwielbiają zaglądać za kulisy i poznawać miejsca, które na co dzień są dostępne tylko dla wąskiego grona wtajemniczonych. Możesz łatwo zdobyć zainteresowanie odbiorców i zaspokoić ich ciekawość, produkując właśnie ten rodzaj wideo. Pokaż, jak pracują Twoi specjaliści i jak działa Twoja firma za zamkniętymi drzwiami. Zaproś kamerę na halę produkcyjną. Zaprezentuj swoim widzom krok po kroku, jak powstaje Twój produkt. Przedstaw ludzi, którzy go tworzą. To właśnie przepis na zakulisowe wideo.

4. Testymonial

Centralnym punktem takiego wideo jest klient, który już skorzystał z Twojego produktu lub usługi. I chce o swoich doświadczeniach opowiedzieć przed kamerą. Z pomocą wideo testymonialu oddasz głos kupującym. I w ten sposób zwiększysz autentyczność komunikacji marketingowej i sprzedażowej. Autentyczne testymoniale wideo wzmacniają zaufanie odbiorców wobec marki i produktu.

5. Case study

To kolejny – po testymonialu – rodzaj treści wideo, której bohaterem jest Twój klient. Z pomocą wideo case study opowiesz o tym, w jaki sposób dany produkt pomógł klientowi w rozwiązaniu jego problemu. Case study powinno przyjąć formę historii. Dlatego tak ważnymi elementami tego formatu są chronologia oraz trzyczęściowa struktura. Case study, podobnie jak każda opowieść, powinno zawierać wstęp (opis problemu lub wyzwania), rozwinięcie (informacje o wykonanej pracy lub użytym rozwiązaniu) oraz zakończenie (efekty działań).

6. Explainer video

To wideo, które wyjaśnia i ukazuje sposób, w jaki działa produkt lub usługa. Jego głównym celem jest pokazanie najważniejszych cech i funkcji rozwiązania. Explainer video często odpowiada również na pytania, które zadają klienci przed podjęciem decyzji zakupowej. W takim wideo koniecznie powinny znaleźć się także informacje o najważniejszych korzyściach wiążących się z wyborem prezentowanego produktu lub usługi.

7. Wideo-newsy

Mówi się, że informacja jest dziś cenniejsza od złota. Właśnie dlatego wielu użytkowników biznesowych mediów społecznościowych wysoko ceni dobrze opracowane newsy dotyczące tematów, które są dla nich ważne. Z pomocą wideo możesz dostarczać klientom najnowsze wiadomości dotyczące Twojej branży. Lub informować ich o tym, co ostatnio wydarzyło się bądź wydarzy w Twojej firmie. W ten sposób zbudujesz wizerunek branżowego eksperta. A także zwiększysz zainteresowanie odbiorców Twoją marką oraz zadbasz o zaufanie stałych klientów.

8. Pytania od klientów

Zarówno przed podjęciem decyzji zakupowej, jak i po dokonaniu transakcji klienci mogą mieć wiele pytań na temat produktu, usługi lub firmy dostarczającej rozwiązanie. Wielu z nich zwraca się ze swoimi wątpliwościami i pytaniami bezpośrednio do handlowca lub szuka odpowiedzi w internecie. Z pomocą wideo możesz udzielać odpowiedzi na takie pytania. Dzięki tej formule przekazane przez Ciebie informacje dotrą do większej liczby osób niż tylko do jednego klienta, który zadał pytanie. Wykorzystaj ten format, by zwiększyć wiedzę odbiorców o Twoim produkcie lub usłudze. A także po to, by zbudować wizerunek eksperta, który jest świadomy pytań i wątpliwości klientów. I na bieżąco, rzetelnie na nie odpowiada.

9. Webinar

To spotkanie, szkolenie lub wykład w formie internetowej transmisji wideo, najczęściej o charakterze edukacyjnym. Gospodarzem webinaru może być ekspert z Twojej firmy – na przykład handlowiec lub marketingowiec. A odbiorcami – potencjalni lub obecni klienci. Podstawowym założeniem webinaru jest interakcja pomiędzy tymi dwiema stronami.

Celem webinaru może być m.in. promocja produktu lub usługi, pozyskiwanie leadów sprzedażowych lub dostarczenie uczestnikom wartości w postaci wiedzy. Wiele dobrych webinarów nie skupia się wyłącznie na celach sprzedażowych, a umiejętnie łączy w sobie funkcje edukacyjne i promocję produktu.

Sięgnij po format webinarowy, jeśli chcesz budować zaufanie wobec marki, poznać swoich odbiorców, zadbać o relacje z obecnymi klientami czy dotrzeć do nowych potencjalnych kupujących.

Podsumowanie

Każdy rodzaj wideo przynosi firmie inny zestaw korzyści. Nie wszystkie typy wideo sprawdzą się w każdej organizacji. Dlatego zanim zdecydujesz, który z powyższych formatów najlepiej wpisze się w potrzeby Twojego biznesu, najpierw pomyśl o celach, które chcesz osiągnąć dzięki produkcji wideo. A następnie zacznij eksperymentować. Wytypuj najbardziej obiecujące pod względem korzyści i dopasowania do potrzeb firmy formaty. Wypróbuj je w praktyce, produkując i publikując pierwsze, testowe nagrania. Monitoruj statystyki wyświetleń i interakcji. Sprawdź, jak na nowy format reagują odbiorcy. Te wszystkie informacje pomogą Ci podjąć właściwą decyzję dotyczącą rodzajów wideo, które powinieneś produkować.

Polecane artykuły