LinkedIn

Dariusz Borowski

Jak w 6 krokach opublikować wideo na LinkedIn

Jak opublikować wideo na LinkedIn? O czym warto pamiętać, by nie zaliczyć filmowego falstartu na tej platformie? Przewodnik krok po korku.

Biznesowa platforma społecznościowa LinkedIn to serwis skupiający profesjonalistów z całego świata. To właśnie tam dzielą się wiedzą, budują relacje i prowadzą komunikację biznesową z rynkiem branżowi eksperci. LinkedIn to nie tylko publikacje tekstowe. Od kilku lat coraz większą popularność wśród użytkowników serwisu zdobywają nagrania wideo. Tym rodzajem treści użytkownicy platformy dzielą się ponad 20 razy częściej niż jakimikolwiek innymi materiałami. A to sprawia, że LinkedIn to jeden z pierwszych adresów w sieci, które trzeba wziąć pod uwagę przy wyborze miejsca publikacji biznesowego wideo. Jak opublikować wideo na LinkedInie? O czym warto pamiętać, by nie zaliczyć filmowego falstartu na tej platformie? Przeprowadzę Cię przez ten proces krok po kroku, dostarczając wszystkie ważne wskazówki.

Kompletny przewodnik

Krok 1. Przygotuj plik wideo i dopasuj go do wymagań platformy

Zanim wrzucisz wideo na LinkedIn, upewnij się, że plik z nagraniem jest zgodny z wytycznymi platformy. Filmy wideo publikowane na LinkedInie muszą mieścić się w ramach następującej specyfikacji technicznej:

Minimalna wielkość pliku: 75 KB

Maksymalna wielkość pliku: 5 GB

Minimalna długość wideo: 3 sekundy

Maksymalna długość wideo: 15 minut w przypadku filmów publikowanych przez przeglądarkę na komputerze oraz 10 minut dla wideo wrzucanych za pomocą aplikacji mobilnej LinkedIn.

Minimalna rozdzielczość: 256 × 144 pikseli

Maksymalna rozdzielczość: 4096 x 2304 pikseli

Proporcje obrazu: 1:2.4 - 2.4:1

Liczba klatek na sekundę: 10fps - 60 fps 

Bit rate: 192 kbps - 30 Mbps

Format pliku: ASF, AVI, FLV, MPEG-1, MPEG-4, MKV, QuickTime, WebM, H264/AVC, MP4, VP8, VP9, WMV2, WMV3

Krok 2. Wejdź na stronę główną linkedin.com lub otwórz aplikację LinkedIn na telefonie i rozpocznij proces publikacji wideo

Jeśli korzystasz z LinkedIna na komputerze, na samej górze swojej strony głównej (tzw. feed’u) zobaczysz ramkę „Zacznij publikację”. Kliknij zieloną ikonę „Wideo”. Następnie na ekranie pojawi się strona z przyciskiem „Wybierz wideo do udostępnienia”. Kliknij go i wskaż plik wideo na dysku komputera.

Jeśli jesteś użytkownikiem aplikacji mobilnej, po włączeniu jej dotknij przycisku „Opublikuj” znajdującego się w menu dolnym. Na kolejnym ekranie wybierz opcję „Nagraj wideo”. W tym momencie masz do wyboru dwa rozwiązania: nagrać wideo z poziomu aplikacji, za pomocą kamery w telefonie lub wskazać gotowy materiał w pamięci urządzenia. W przypadku drugiej opcji kliknij ikonę znajdującą się po lewej stronie czerwonego przycisku nagrywania.

Krok 3. Wybierz miniaturę wideo

LinkedIn na etapie uploadu filmu umożliwia użytkownikom wrzucenie własnoręcznie stworzonej miniaturki wideo – czyli obrazka, który pojawi się jako „okładka” filmu. Dlaczego to ważne? Dzięki niestandardowej miniaturze wideo zyskasz kontrolę nad tym, jak Twój film będzie wyglądał w feedzie LinkedIna. Jeśli nie wybierzesz miniatury, okładką filmu stanie się losowo wybrana klatka z Twojego wideo. Niekoniecznie korzystna i zachęcająca do kliknięcia przycisku play. Właśnie dlatego warto znać także drugą korzyść z wyboru niestandardowej miniatury wideo. Dobrze przygotowana miniatura pomaga przyciągać uwagę odbiorców i sprawia, że wideo wygląda bardziej profesjonalnie. A w efekcie przyczynia się do wzrostu liczby wyświetleń i interakcji z wideo.

Do przygotowania miniatury wideo możesz użyć na przykład popularnej, darmowej aplikacji Canva, dopasowanej do wymagań użytkowników, którzy nie mają profesjonalnego doświadczenia z tworzeniem grafiki.

Aby dodać własną miniaturę do filmu na LinkedInie wystarczy, że w trakcie uploadu wideo przewiniesz stronę w dół i klikniesz przycisk „Wybierz miniaturę”. A następnie wskażesz lokalizację pliku z grafiką na dysku urządzenia.

Krok 4. Dodaj napisy do wideo

Wielu użytkowników mediów społecznościowych ogląda wideo z wyłączonym dźwiękiem. Dodanie napisów do materiału wideo umożliwi więc dużej grupie Twoich odbiorców wygodne zapoznanie się z treścią filmu. O kilku innych istotnych dla biznesowej komunikacji wideo korzyściach tego rozwiązania przeczytasz tutaj.

Aby stworzyć własne napisy do wideo, możesz skorzystać z narzędzi online, takich jak m.in. Sonix (platforma umożliwiająca automatyczną transkrypcję nagrania na tekst) czy Euro Alphabet (bezpłatny edytor napisów, ułatwiający spisanie ze słuchu treści zawartych w nagraniu i synchronizację transkrypcji w obrazem).

Uwaga: plik z napisami na LinkedIn musi mieć format SRT (SubRip Subtitle).

Aby załączyć przygotowane napisy do filmu, w trakcie wrzucania wideo na platformę przewiń stronę w dół, kliknij przycisk „Wybierz napisy” i wskaż lokalizację napisów na dysku urządzenia.

Krok 5. Stwórz post towarzyszący materiałowi wideo

Post, czyli treść tekstowa, która pojawi się wraz z filmem, to równie ważny jak nagranie element wideo-publikacji na platformie.

Tego rodzaju post ma pełnić trzy funkcje.

Po pierwsze, powinien zachęcić odbiorcę do obejrzenia filmu – wprowadzić w tematykę wideo, zaintrygować, podpowiedzieć, jakie interesujące treści kryją się pod przyciskiem play.

Po drugie, powinien oferować odbiorcy podsumowanie najważniejszych myśli zawartych w nagraniu wideo. Dzięki temu również ci użytkownicy, którzy nie włączą filmu, poznają zawartą w nim wartość merytoryczną.

Po trzecie, post powinien być nośnikiem call to action – czyli wezwania do działania. Wezwaniem do działania może być w tym przypadku: zachęcenie do komentowania filmu, do dzielenia się nim ze swoją siecią kontaktów czy do śledzenia Twojego profilu.

Krok 6. Opublikuj wideo i zadbaj o to, by zobaczyło je jak najwięcej osób

Aby zakończyć proces uploadu wideo, kliknij przycisk „Gotowe”.

I już. Twoje wideo jest widoczne dla użytkowników LinkedIna. Możesz od tego momentu dzielić się linkiem do postu z nagraniem w wiadomościach prywatnych lub na innych platformach. Pamiętaj również o tym, by na bieżąco odpowiadać na komentarze osób reagujących na Twoją treść. Dzięki temu zwiększysz zasięg publikacji.

Podsumowanie

Publikacja wideo w serwisie LinkedIn to dość prosty proces, choć najeżony kilkoma pułapkami. Jeśli chcesz, by materiał trafi do jak największej liczby odbiorców, nie wybieraj drogi na skróty. Już w momencie publikacji nagrania na platformie zadbaj o szczegóły, które ułatwią widzom odbiór filmu. Zwróć szczególną uwagę na dopasowanie parametrów wideo do wymogów platformy oraz na opcje wyboru miniatury i załączenia napisów. Masz pytania dotyczące tego, jak publikować wideo na LinkedInie? Skontaktuj się ze mną.

Polecane artykuły